Februari de maand om gezond te gaan afvallen

Geplaatst in Lifestyle | Reacties uitgeschakeld voor Februari de maand om gezond te gaan afvallen

©iStockphoto.com/grynold

Het is februari en voordat je het weet is het voorjaar en de zomer een feit. Je kleding zit te strak door het te veel aan eten en drinken of deze  kun je niet meer aan door de kilo’s aan overgewicht.
Om toch weer die leuke bikini, rok, broek of shirt aan te kunnen trekken moet je afvallen.
De beste remedie om deze kilo’s kwijt te raken is te gaan afvallen door het volgen van een gezond dieet en meer te gaan bewegen.

Er zijn tal van diëten en afslankmethodes, die bij de één stimulerend werken en bij de ander weer niet.
Feit blijft dat je het beste kunt afvallen door gezond te blijven eten en meer te gaan bewegen en je daar ook aan te houden. Door een halve kilo tot 1 kilo af te vallen val je af op een geleidelijke manier.
Dit is ook gemakkelijk vol te houden op langere termijn wanneer je meer wilt afvallen dan een paar kilo.

De beste manier om te berekenen hoeveel je moet afvallen is door het berekenen van je BMI en je middelomtrek.
Wanneer deze boven een bepaald waarde is ben je te zwaar en moet je afvallen om in de waarde te komen van een gezond gewicht.
De globale richtlijnen die er zijn voor het aantal calorieën dat je nodig hebt per dag is voor de vrouw 2000 kcal en voor de man 2500 kcal per dag.
Dit is verder afhankelijk van leeftijd de hoeveel energie die je verbruikt op een dag aan arbeid en overige inspanningen.

Voor een gezonde levensstijl is het van belang om regelmatig te bewegen, je dieet zo gezond en gevarieerd mogelijk te houden, sla geen maaltijden over.
Eet drie gezonde hoofdmaaltijden en neem gezonde tussendoortjes tussen de maaltijden, sla nooit je ontbijt over.
Probeer producten als vet, suiker en alcohol niet vaak te gebruiken, dit zijn de dikmakertjes.
Laat sauzen, snacks, koek, snoep en gebak, etc. achterwege tijdens je dieet, wegens de vele calorieën.
Eet gezonde tussendoortjes zoals groente, salade en fruit.
Probeer regelmatig te bewegen dit zorgt ervoor dat je stofwisseling actief blijft waardoor je meer gaat verbranden en daardoor ook weer afvalt.
Eet geen junkfood daar zitten veel calorieën in, probeer deze te verwijden. Door het regelmatig eten van fastfood producten, zorgt het ervoor dat je trek blijft houden in dit soort producten.
Uiteindelijk wordt je door het eten van dit soort producten steeds dikker en houd je er een ongezonde levensstijl aan over.

Wil je meer weten over gezond afvallen en hoeveel aan tijd je moet bewegen om af te vallen, kun je bij het voedingscentrum terecht voor informatie.
Waar jouw goed wordt uitgelegd hoe jij het beste kunt afvallen op een gezonde manier te eten en te bewegen.